scherm tekst.jpg

Inschrijven

Ik ontvang graag de nieuwsbrief.

Nieuws

Een overzicht van het recente nieuws over cloudoplossingen, redactie door CLOUDFORYOU......

Geintegreerde telefonie oplossing

HostedUC

Een geintegreerde telefonie oplossing is een lang gekoesterde wens van CLOUDFORYOU. We zijn daar al een hele tijd naar op zoek en hebben diverse oplossingen getest en vervolgens afgekeurd. Daar is nu verandering in gekomen. Afgelopen week hebben we een overeenkomst getekend met Benemen. Dit Finse bedrijf levert een geintegreerde telefonie oplossing die vast-, mobiel- en Lync bellen combineert tot een geintegreerde en flexibele oplossing voor al je telefonie wensen. De oplossing biedt tal van mogelijkheden. Bovendien is de integratie met Office 365 eveneens goed verzorgd. Dus ook onze bestaande klanten kunnen gemakkelijk gebruik maken van een geintegreerde telefonie oplossing gekoppeld aan hun Office 365 omgeving.

“Benemen is zeer verheugd om te gaan samenwerken met CLOUDFORYOU. Dit partnership stelt ons in staat snel het klantenbestand uit te breiden in Nederland” Peter Deen – Country Manager Nederland.

Introductie aanbieding

Ter introductie van deze nieuwe telefonie dienst hebben we een aantal aantrekkelijke aanbiedingen. Wil je ook bellen en gebeld worden met een eigen nummer onafhankelijk van waar je werkt? Wil je optimale bereikbaarheid op iedere werkplek? Wil je maximaal inzicht en controle over je eigen telefonie? Dan is Benemen de geintegreerde oplossing voor jouw telefonie.

Wil je meer weten over de aantrekkelijke introductie aanbiedingen, neem contact met ons op dan bespreken we de mogelijkheden voor jouw organisatie.

Benemen achtergrond

Benemen is een Fins bedrijf. De telefonie oplossing is vanuit de kern als een geïntegreerde software-oplossing ontwikkeld. De integratie van vast, mobiel en Unified Ccommunications (Lync) is overal in doorgevoerd met het oog op efficiencyverbetering en kostenverlaging. De oplossingen zijn gericht op het verbeteren van de dienstverlening en het verhogen van de productiviteit met flexibele oplossingen en bewezen technologie. De onderscheidende factor is naadloze integratie van alle zakelijke communicatie-instrumenten, met inbegrip van mobiele telefonie in een hosted model. Bij Benemen kan elk gesprek, ook mobiel, via de telefooncentrale worden afgehandeld. Dat biedt veel voordelen met doorschakelen, callrecording (ook mobiel!), conference calls en uitgebreide rapportage. Maar ook de billing gebeurt zo centraal op één factuur. Dankzij de koppeling met Lync is de integratie met Outlook en presence ook optimaal geregeld. Ook chat en video zijn makkelijk en overal voor handen. Bellen gaat via de SIM card of via Miscrosoft Lync en ook is voorzien in contact center functionaliteit. Het mooie van het scala aan oplosssingen van Benemen is dat het door de hosted oplossing ook zeer geschikt is voor de kleinere bedrijven vanaf enkele werknemers.

Benemen’s zakelijke communicatie-oplossingen zijn een antwoord op de vele inefficiënte situaties, waar bedrijven dagelijks mee te maken hebben. De oorzaak van deze inefficiënties zijn vooral de gefragmenteerde diensten die traditionele telecommunicatie- leveranciers aan deze bedrijven leveren. Het Benemen communicatieplatform vormt een samenhangend pakket dat bestaat uit een Unified Communications-oplossing voor instant messaging, het delen van de desktop, audio / video-conferencing-diensten, mobiele telefonie, VoIP-telefonie gesprekken, Contact Center-diensten en uitgebreide Rapportage Services. De voordelen op een rij:

  • Prijsstelling principe is in Euro per gebruiker per maand voor gebruikte diensten
  • Geen software-, hardware- (PBX) of onderhouds investeringen
  • Optimaal inzicht door centrale rapportage over alle communicatie, inclusief mobiel
  • Bellen tegen vaste lijn tarieven op mobiele telefoons of flat fee bellen
  • Roaming, aanzienlijke kostenbesparingen
  • Een gecentraliseerd systeem voor meer business, wereldwijd beschikbaar

Meer weten over deze geintegreerde telefonie oplossing?

Zoek je een geintegreerde telefonie oplossing voor vast, mobiel en Lync? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of bel 030-6345403.

Office 365 | People View in Outlook

PeopleView

Krijg jij ook zoveel E-mail op een dag? Kom je ‘s middags bij je bureau en zit je mailbox weer vol met allerlei berichten. Je ziet soms door de bomen het bos niet meer. Als het even tegenzit mis je net dat ene belangrijke bericht van iemand waarmee je veel samenwerkt. Je kan dat binnenkort voorkomen met de People View in Office 365.

Wanneer je werkt met de Outlook Web App dan krijg je binnenkort de People View. Die verschijnt onder je favorieten. Je belangrijkste contactpersonen worden daarin opgenomen.

De E-mails van die contactpersonen worden dan prominent getoond. Zo mis je geen bericht meer.

People View

De berichten van de contactpersonen in de People View worden gegroepeerd getoond. Je ziet ze direct in volgorde van binnenkomst naast de naam en foto van de geselecteerde contactpersonen. Zo heb je alle belangrijke berichten direct tot je beschikking en kan je antwoord geven wanneer het jou uitkomt. Je kan ook een aantal acties uitvoeren die gelden voor alle berichten van de contactpersonen in de People View. Dat is allemaal bedoeld om snel je E-mail te kunnen verwerken. People View komt in eerste instantie beschikbaar voor de Outlook Web App en wordt de komende weken uitgerold naar alle gebruikers van Exchange Online in Office 365. Dus loopt jouw E-mail via Office 365 dan krijg je binnenkort automatisch de beschikking over People View.

Het vergt geen ingewikkelde instellingen. De mensen waarmee je veel communiceert worden automatisch opgenomen in People View. Wanneer ze zijn opgenomen worden de berichten van die personen direct onder je aandacht gebracht. Dus stop met zoeken naar die belangrijke berichten. Ze komen automatisch naar je toe. Wanneer je alle berichten van een bepaald contactpersoon hebt gelezen verschuift ie naar beneden in de lijst. De lijst blijft dus altijd actueel en jij bent sneller door je E-mail berichten heen.

PeopleViewScherm

Meer weten?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Office 365? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of bel 030-6345403.

Office 365 | Controleer op oude MX records

MXRecord

Dit bericht is voor gebruikers van Office 365 die al heel lang in de cloud werken met E-mail.

Wanneer je je abonnement op Office 365 bent begonnen voor 2013 dan heb je gewerkt met de voorloper van Office 365 genaamd BPOS. BPOS staat voor Business Productiviteit Online Suite. Als je daarmee hebt gewerkt dan bestaat de kans dat je nog gebruik maakt van een zogenaamd global MX record.

De ondersteuning van global MX records in Office 365 eindigt op 31 januari 2014. Het is nu tijd om te controleren of je je MX records voor die datum moet updaten. Anders ontvang je geen E-mail meer vanaf 1 februari 2014.

MX Record

MX records bepalen waar E-mail voor jouw domein (achter het @-teken) wordt afgeleverd. De setting is opgenomen in je DNS. Dat is je virtuele voordeur. Iedereen die een E-mail adresseert aan iemand binnen jouw bedrijf doet dat door een adres in te voeren met het formaat naam@jouwdomein.nl. In jouw DNS staan een of meerdere MX records die worden geraadpleegd om te bepalen waar de E-mail moet worden afgeleverd. Het MX record met de hoogste prioriteit (laagste getal) wordt gebruikt. Als dat niet lukt wordt gekeken naar de volgende, enzovoorts. Een MX record moet uniek zijn voor jouw domein. In het BPOS tijdperk werd nog gewerkt met global MX records. Die waren voor iedereen hetzelfde en zien er als volgt uit:

jouwdomein.nl MX mail.global.frontbridge.com

Dit type MX record is met de invoering van Office 365 veranderd in het volgende formaat.

jouwdomein.nl MX jouwdomein-nl.mail.eo.outlook.com

De afgelopen periode heb je een aantal waarschuwingen per E-mail van Microsoft gekregen dat de ondersteuning voor globale MX records gaat eindigen. Dat gebeurt op 31 januari aanstaande. De laatste waarschuwingen van Microsoft ziet er als volgt uit.

MXRecordUpdate

Je kan eenvoudig controleren of jouw MX record moet worden aangepast door onderstaande stappen te doorlopen.

Controleren

Om te weten of je werkt met global MX records doorloop je een paar simpele stappen.

  • Gebruik een online tool om je DNS te controleren. Je kan, als je daarmee vetrouwd bent, een tool naar keuze gebruiken om je MX records op te vragen.
  • Als je geen voorkeur hebt, gebruik dan MXLookup. Geef vervolgens je E-mail domein op (achter het @-teken) endruk op MX Lookup.
  • Controleer of je ergens mail.global.frontbridge.com ziet staan.
  • Als dat het geval is controleer of er meerdere MX records zijn. Zo niet, neem contact met ons op voor hulp.
  • Controleer vervolgens of dat foutieve MX record wordt gebruikt. Dat doe je door het MX record te zoeken met de hoogste prioriteit. Dat is het laagste getal.
  • Wanneer het laagste getal staat bij het MX record met mail.global.frontbridge.com, neem dan contact met ons op voor hulp.

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij de controle of aanpassing van je MX records? Neem dan voor 1 februari aanstaande contact met ons op of bel 030-6345403.

100-ste klant kiest voor CLOUDFORYOU

100CFY

Het jaar 2013 was een succesvol jaar voor cloud computing. De bekendheid en adoptie is flink toegenomen. We hebben veel nieuwe klanten begeleid naar de cloud. Rond de jaarwisseling hebben we een belangrijke mijlpaal bereikt.

De 100-ste klant heeft voor CLOUDFORYOU gekozen. We zijn daar heel blij mee. Een warm welkom aan Dazure B.V. uit Breda. Hun gang naar de cloud wordt begeleid door ons en zal de komende periode plaatsvinden.

“We hebben gekozen voor CLOUDFORYOU om ons te begeleiden naar Office 365. Leuk dat we de 100-ste klant zijn, maar het geeft vooral een rustig gevoel dat we weten dat we een organisatie met veel ervaring hebben gevraagd ons te begeleiden. We kijken uit naar een prettige samenwerking.”

Patrick Janse, Financieel directeur Dazure B.V.

Dazure

Dazure is productontwikkelaar en volmachtpartner in de financiële sector. Wij zijn een jong bedrijf met veel ervaring en geloven dat verzekeren altijd beter kan. Onze drijfveer zijn jullie: Als jullie steeds slimmer, sneller en bewuster worden, dan moet dat toch ook met verzekeringen kunnen. Daarom werken wij digitaal en zijn wachttijden, stapels papieren en eindeloos gebel verleden tijd. Je kunt (dus) binnen een dag via de mail je polis al ontvangen.

Wij bieden onder het label GoedIdee, particuliere overlijdensrisicoverzekeringen (ORV) aan met een scherpe prijs en de beste voorwaarden. Het belangrijkste en unieke kenmerk van deze ORV is dat wij de premie ook voor bestaande klanten verlagen op het moment dat we de premie voor nieuwe klanten kunnen verlagen. Dit gebeurt bijna elk jaar, door steeds veranderende levensverwachtingen van de mens.

Daarnaast bieden wij collectiviteiten voor werkgevers, je verzekert je werknemers voor bijvoorbeeld 2 of 3 keer het jaarsalaris bij overlijden tegen een premie van ongeveer een tientje per medewerker. Ideaal voor (startende) ondernemers die niet aan alle pensioenverplichtingen kunnen voldoen of er juist voor willen kiezen om het eenvoudiger in te richten. Onze doelstelling is producten te ontwikkelen die we zelf ook willen hebben.

GoedIdeeWil je meer weten over Dazure B.V. of de genoemde producten, neem dan contact op met:

Indra Frishert
indra@dazure.nl
076- 5310758
www.goedidee.nl

Cloud begelelding nodig?

Ben je geïnteresseerd om naar de cloud te gaan? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of bel 030-6345403.